Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2009

Περί ληξιπρόθεσμων φαρμάκων.

Από το αδελφό site φαρμακοποιών-συναδέλφων www.mypharm.gr, αναδημοσιεύεται ένα πολύ επίκαιρο (ένεκα Οκτωβρίου και επιστροφών φαρμάκων) ζήτημα:

Επειδή μιλάμε για Φαρμακευτικές Εταιρίες και άλλα τέτοια καλοκάγαθα (διαβάστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ του Σαββάτου για να δείτε ποσοστάρες κέρδους και νόμιμες φοροκλοπές εκατομμυρίων ευρώ από τις Φαρμακευτικές Εταιρίες), παρουσιάζω ένα θεματάκι που όλους μας έχει απασχολήσει και στενοχωρήσει στο παρελθόν, καθώς και πώς αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά. Αφορά τα ληξιπρόθεσμα φάρμακα.
Στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλα θέματα για να μπαίνει κάθε κατεργάρης στον πάγκο του... και να μην πληρώνουμε εμείς την απληστία των άλλων και να μας λένε και κορόιδα...

Κάθε Οκτώβρη (και Μάιο) έχουμε στα Φαρμακεία μας την περίοδο των επιστροφών ληξιπρόθεσμων φαρμάκων και ΜηΣυΦα προς τις φαρμακαποθήκες μας, οι οποίες με τη σειρά τους τα επιστρέφουν στις αντίστοιχες Φαρμακευτικές Εταιρίες
(Μαζί με αυτά επιστρέφουμε πολλές φορές και παραφάρμακα, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα και δεν αφορά αυτά που θα κοινοποιηθούν παρακάτω.)

Σύμφωνα με την παρ. 4, άρθρο 19 του ν.3204 /23-12-2003, ΦΕΚ Ά 296:

«Η παρ. 3 του άρθρου 11 του Ν.δ. 96/1973, που προστέθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 1132/1981, αντικαθίσταται ως εξής:
Παραγωγοί, εισαγωγείς, αντιπρόσωποι και παρασκευαστές γενικά φαρμακευτικών προϊόντων, τα οποία φέρουν επί της συσκευασίας τους ημερομηνία λήξεως χρησιμοποιήσεώς τους και έχουν λήξει ή λήγουν εντός του τρέχοντος κάθε φορά Ά ή ΄Β εξαμήνου κάθε έτους, υποχρεούνταινα τα αποσύρουν από τα Φαρμακεία μέχρι την 30ή Ιουνίου και την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους και να εκδίδουν υποχρεωτικά πιστωτικό τιμολόγιο.
Σε όσους παραβιάζουν την παρακάτω υποχρέωση επιβάλλονται κυρώσεις που προβλέπονται από το πρώτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 19 του Ν.δ. 96/1973. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο που προβλέπεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 19 του Ν.δ. 96/1973 διπλασιάζεται».

Φαρμακευτικά προϊόντα: Όσα είναι Κρατικώς διατιμημένα (δηλαδή όσα έχουν κουπόνι).
Κοινώς, ό,τι κινείται on earth και έχει κουπόνι, είτε ΜΗΣΥΦΑ, είτε φάρμακο, είτε του Ι.Φ.Ε.Τ., ΕΙΤΕ εμβόλιο επιστρέφεται χωρίς δεύτερη κουβέντα και αν κάποια εταιρία αρνηθεί προβλέπονται πρόστιμα και μάλιστα επαυξημένα σε περίπτωση υποτροπής.

Δεν υπάρχουν εξαιρέσεις, δεν προβλέπονται «μα...μου», δεν υποχρεούται να κάνει τίποτα άλλο ο φαρμακοποιός πέραν της σύνταξης Δελτίου Αποστολής στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα (και του να έχει το επιστρεφόμενο φάρμακο το κουπόνι του πάνω φυσικά).
Πλεονασμός: Εννοείται ότι τα παραπάνω αφορούν ΚΑΙ τα PNEUMO-23, PNEUMOVAX, το καινούργιο εμβόλιο για τον ιόν (Η1Ν1) κ.ο.κ.

§ Σκεπτικό του Νόμου: Η προστασία του αποθέματος σε φάρμακα του Φαρμακείου για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Δηλαδή να εξασφαλιστεί δια νόμου το Φαρμακείο για να έχει την ευχέρεια να στοκάρει μεγάλη ποικιλία φαρμάκων (που μπορεί να «λιμνάζουν» εμπορικά αλλά μπορεί κάποτε ένα από αυτά να σώσει τη ζωή ή/και την υγεία ενός ανθρώπου).
Είναι η Συνταγματική Αρχή της διασφάλισης της απρόσκοπτης προσβασιμότητας του ασθενούς στο απαραίτητο φάρμακο.

Το επισημαίνω αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν το φαινόμενο κάποιες εταιρίες, ειδικά η ΒΙΑΝΕΞ με το VAXIGRIP παλαιότερα, η NEXUS με το BOTOX αλλά και άλλες να έχουν αρνηθεί να συμμορφωθούν με τον Νόμο αυτό, και μάλιστα σθεναρά, όσο φυσικά «τους έπαιρνε». Αυτό παρατηρείται συχνότερα σε εμβόλια, παρόλο που ο νόμος δεν τα εξαιρεί για κανέναν λόγο.

«Μα πώς είναι δυνατόν αυτό my friends;» θα ρώταγε ένας γαλήνιος και αναπόφευκτα εκ Σουηδίας ορμώμενος καλοπροαίτερος συμπολίτης μας.
«Είναι δυνατόν μία εταιρία να μην ξέρει τον Νόμο; Και είναι δυνατόν ποτέ να τον παραβαίνει κανείς συνειδητά;».

Αχ!! Στο Ellada όλα είναι δυνατά καλέ κ΄ αγαθέ φίλε μας. Ένας είναι ο Παυλάρας (και κάποιοι άλλοι για να μην τον αδικούμε μονόπλευρα), και είναι Above the Law!
Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει.

Για να σοβαρευτούμε τώρα, από πολλάπλή προσωπική εμπειρία, σας ενημερώνω ότι και μόνο η δια τηλεφώνου επίκληση του Νόμου και ο υπαινιγμός-απειλή από μέρους μας ενεργοποίησής του έστω και για 1 €, φτάνει και περισσεύει για να αρχίσουν οι της οποιασδήποτε εταιρίας την κλάψα και το ότι «δεν εννοούσαμε αυτό», «μας παρεξηγήσατε», «είμαστε κοντά σας (άσχετο αλλά έχει ειπωθεί)», ανεξάρτητα του πόση αυτοπεποίθηση και αλλαζονία δείχνουν στην αρχή.

Το ίδιο ακριβώς πράγμα έχουν κάνει και πολλοί συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα με τα ίδια θεαματικά αποτελέσματα.

§ Εταιρικές πονηριές που σκαρφίζονται οι καημένοι οι υπάλληλοι των εταιριών για να μας τρικλοποδιάσουν:

1) Τεχνική: «Αγαπητέ ελάτε στη θέση μας. Τι να τα κάνουμε τόσα κομμάτια; αν όλοι αρχίσουν να επιστρέφουν όπως εσείς τι θα γίνει;».
(Εσκεμμένη συναισθηματική προβολή για εικονική μετατόπιση του διπόλου καταπιεστής-αδύναμος).
Στόχος: το φιλότιμο (παραδοσιακά «παγιδεύει» αρκετά καλά στους έλληνες).
Λύση: Απλό. Ό,τι λέει ο Νόμος. «Σας αγαπάμε, σας εκτιμάμε αλλά εδώ υπάρχει έννομο συμφέρον μας και δεν έχουμε λόγο να το παραβλέψουμε και μάλιστα σε βάρος μας. Αν δεν σας φαίνεται συμφέρουσα η δουλειά που κάνετε και νιώθετε ότι δεν μπορείτε, δεν είναι ντροπή να το παραδεχτείτε και να κάνετε κάτι άλλο. Κανενός η δουλειά δεν είναι άμοιρη ευθυνών, πόσο μάλλον στην Υγεία.».

2) Τεχνική: «Όλοι οι συνάδελφοι το έχουν δεχτεί. Έτσι γινόταν και έτσι γίνεται πάντα σε αυτό το θέμα. Πώς κάνετε έτσι; Ρωτήστε και άλλους. Μην την ψάχνετε.»
(Αποθάρρυνση μέσω κεκαλυμμένης τεχνητής πρόκλησης εικονικού ντετερμινισμού).
Στόχος: πρόκληση αισθήματος αδιεξόδου και απελπισίας με ταυτόχρονη ενοχοποίηση του θύματος (εμάς). Κάτι σαν να τα βάζεις με κάποια Ανώτερη Φυσική Τάξη Πραγμάτων (μπλόφα βέβαια το όλο κόλπο).
Λύση: Απλούστατο. Πάλι ό,τι λέει ο Νόμος. «Η γενικευμένη ανοχή των συναδέλφων, που επικαλείστε, δεν παραγράφει το αδίκημά σας σε βάρος μου και δεν με δεσμεύει νομικά. Αν δεν συμμορφωθείτε, συνεχίζουν να ισχύουν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο ούτως ή άλλως.»

3) Τεχνική: «Εσείς δεσμεύεστε ότι θα μας τα επιτρέψετε σε καλή κατάσταση;». Παραλλαγή: «κάποιοι συνάδελφοί σας κάνουν κατάχρηση του μέτρου σε βάρος μας και πρέπει να προστατευθούμε και εμείς».
(Προκλήτος αποπροσανατολισμός με προβολή σχεδιασμένου αισθήματος αμφιβολιών για το ορθό).
Στόχος: Η υπόσκαψη της αποφασιστικότητας που προέρχεται από το αίσθημα δικαίου. Στοχεύει ποντάροντας στην πιθανή κακή ενημέρωση του συναδέλφου που διεκδικεί το δίκιο του. ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ψυχολογικά πολύ αποτελεσματική μέθοδος.
Λύση: Αστείο πράγμα (elementary). «Ο Νόμος είναι λιτός και σαφής. Δεν προβλέπει δέσμευση από μέρους μας του είδους που περιγράφεται, ούτε κάποιου άλλου συναφούς. Καλοπροαίρετα σας συστήνω να ενημερώνεστε καλύτερα για να μην εκτίθεστε και εκθέτετε και την εταιρία σας σε κίνδυνο. Εσείς θα ευθύνεστε προσωπικά για τυχόν ζημία που θα πάθει ο εργοδότης σας και δεν θα μπορέσω να το αποκρύψω αυτό».

4) Τεχνική: «Είμαστε χρόνια συνεργάτες και πάντα κοντά στον φαρμακοποιό. Ποτέ δεν έχουμε κάνει κάτι εναντίον του γιατί για εμάς είναι θέμα αρχής». Ενίσχυση: «Δεν θέλουμε να προκαλέσουμε εμείς την άρση αυτής της συμφέρουσας για όλους μας σχέση».
(Τεχνητή προβολή αισθήματος εικονικού ενωτισμού για κάποιον ανώτερο σκοπό. Λεπτοφυής πρόκληση αισθήματος αόριστης αγαστής συμπόρευσης που υπονοεί ότι θα ήταν ζημία για τον φαρμακοποιό να θυσιαστεί για τυχόν δευτερεύοντα ζητήματα όπως π.χ. το συγκεκριμένο. Κεκαλυμμένη αόριστη απειλή).
Σχόλιο: Πολύ διαδεδομένη ψυχολογική τεχνική έμμεσου θετικού καταναγκασμού (υπαινίσσεται ότι έχουν πολλά να χαθούν αν επιμένετε σε τέτοια θέματα). Ιδιαίτερα επιτυχημένη τεχνική στον χώρο της πολιτικής. Ιστορικά, η οφθαλμαπάτη σε μία από τις καλύτερες στιγμές της.
Στόχος: Η δημιουργία αδιόρατης ανησυχίας για μικρό όφελος που απειλεί με πρόκληση μεγαλύτερης ζημίας σε δεύτερο χρόνο. Μπλόφα καραμπινάτη.
Λύση: Κάτι πιο δύσκολο; «Η καλή συνεργασία δίνει εξετάσεις μονίμως για να αποδεικνύει τον εαυτό της. Σας συμβουλεύω καλόπιστα να μην επιχειρείτε να την γενικεύετε καλώντας την εναντίον πάγιων δικαιωμάτων μας γιατί μπορεί να εκληφθεί ως δολιότητα από τη μεριά σας. Ο νόμος είναι σαφής και απορώ πώς διανοηθήκατε να τον καταστρατηγήσετε. Μήπως δεν είστε καλοπροαίτεροι απέναντί μας αλλά φοβάστε να το πείτε; Κατά τ΄ άλλα ισχύουν τα προβλεπόμενα, όχι μόνο για εσάς αλλά για όλους. Φιλάκια (περιττό αλλά δεν κρατήθηκα).»


5) Τεχνική: «Κάντε ό,τι θέλετε. Δεν παίρνουμε πίσω τίποτα.»
(Αστεία γκροτέσκα τεχνική της πρώιμης τροφοσυλλεκτικής περιόδου του ανθρώπινου είδους. Ευθεία προβολή αποφασιστικότητας με στόχο την πρόκληση ανασφάλειας. Δημοφιλής ακόμα στα προαύλια των Δημοτικών Σχολείων και στην Άγρια Φύση.)

Στόχος: Ο εκφοβισμός. Παραδόξως παραμένει ακόμα αρκετά αποτελεσματική. (Ψυχ: θρασσυδειλία).

Λύση: Μία χρυσή ευκαιρία για μόνιμη λύση με περιθώριο για επιπλέον κέρδη για εμάς. «Θα ήθελα παρακαλώ το ονοματεπώνυμό σας και τα λοιπά στοιχεία σας για διευκόλυνσή μου στη Σύνταξη της έγγραφης καταγγελίας μου προς τους Αρμόδιους Φορείς και τους Φαρμακευτικούς Συλλογους καθώς και για τη σύνταξη της Αγωγής που προτίθεμαι να καταθέσω εναντίον της εταιρίας σας και προσωπικά εναντίον σας για εκβιασμό και απειλή .
Αν αρνηθείτε θα τα βρω μέσω της ενεργοποίησης των Αρχών (προβλέπεται η ενημέρωση του οικείου Αστυνομικού Τμήματος και της Εισαγγελίας), αλλά τότε το κατηγορητήριο εναντίον σας θα είναι αναγκαστικά βαρύτερο. Η χρηματική αποζημίωση που θα διεκδικήσω προτίθεμαι να εκτελεστεί στο ακέραιο με δήμευση ακόμα και προσωπικών περιουσιακών στοιχείων.
Πώς είπατε ότι σας λένε;»

Tip Νο.1: Ο Φ.Σ.Α. έχει απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που προβλέπει την από μέρους του εξ΄ ολοκλήρου κάλυψη των εξόδων τυχόν διαμάχης μέλους του με τρίτο, για θέματα που άπτονται της Φαρμακευτικής Νομοθεσίας. Μπορείτε αν θέλετε να ενημερώσετε για αυτό τον καλό τριχωτό συνομιλητή σας.
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Ο Φ.Σ.Α. δεν επιτρέπεται νομικά να κινηθεί ο ίδιος εναντίον τρίτου για αυτό, αλλά τούτο είναι τυπικό μόνο θέμα εφόσον καλύπτει τα έξοδα και τη νομική συνδρομή.
Tip No.2: Αυτή η τεχνική δεν έχει σχεδόν ποτέ εφαρμοστεί παρά μόνον αν ο υπάλληλος της εταιρίας υποψιαστεί ότι είστε καλοπροαίρετος μέχρι παθητικότητας. Δεν έχει στατιστικά καταγραφεί ποτέ το αντίθετο.
Αμέσως πιθανότερο: Η πτώση μετεωρίτη στο υπνοδωμάτιο του σπιτιού μας χωρίς πρόκληση την ώρα που διαβάζουμε φαρμακογνωσία από κέφι.
Σχεδόν πάντα το θέμα λήγει υπέρ μας με την εξουδετέρωση των 4 παραπάνω τεχνικών.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Το να διαφυλάξουμε το συμφέρον του Φαρμακείου για ένα μικρό ζήτημα σήμερα μας γλιτώνει να το κάνουμε αύριο, αν η παραβατικότητα αυτή αναθαρρήσει και γίνει γενικευμένη.
Επίσης, εκπαιδεύει εμάς στη διαφύλαξη της περιουσίας μας και τους τρίτους στον σεβασμό αυτής.
Οι λύσεις είναι απλές και ανέξοδες και μερικές φορές κάνουν και φίλους (όταν τον άλλο «δεν τον παίρνει» το γυρίζει στο φιλικό και στο σεβαστικό).

Για το αρχείο, υπάρχουν στην κατοχή μου και υποδείγματα έγγραφης Καταγγελίας και Εξωδίκου ως πυρηνικά αποτρεπτικά όπλα, ελεύθερα προσβάσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Ο Νόμος είναι ρητός και μονοκόμματος υπέρ εμών και προστατεύει τα λεφτά μας και την υγεία των ασθενών μας.
Διαβάστε τον πάλι ή κρατήστε τον με copy-paste στο Word για να τον έχετε. Άλλωστε είναι μόνο 2 όμορφες και έντιμες παράγραφοι.

Επικαλεστήτε τον αν χρειαστεί. Από εμπειρία σας διαβεβαιώ ότι κάνει θαύματα. Δουλεύει τέλεια χωρίς καν να ενεργοποιηθεί.
Καλές δουλειές. Και δεν μασάμε.
Αχρείαστο να΄ ναι το παραπάνω αλλά αν χρειαστεί μη χαρίζεστε σε κανέναν. Είναι τα λεφτά μας και το δίκιο μας. Και αυτοί δεν πρόκειται να πεινάσουν για να κάνουμε εκπτώσεις στα δικαιώματά μας για χάρη τους.






Μετά Τιμής,

Δαγρές Γιάννης- Φαρμακοποιός
Μέλος του Δ.Σ. του
Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής (Φ.Σ.Α.-Ν.Π.Δ.Δ.)

6 σχόλια:

xanthopoulos είπε...

φίλε Γιάννη αποτελείς η ελπίδα του Φαρμακευτικού Κόσμου. Με τα άρθρα σου και τις παρεμβάσεις σου ανοίγεις νέους δρόμους διεκδικήσεων. Οι νέοι στη πρώτη γραμμή !!!

Υ.Γ. αυτό που εξέπληξε είναι οι γνώσεις σου πάνω στη ψυχολογία και στις τεχνικές χειραγώγησις των μαζών

OXYNOYS είπε...

Το παραπάνω κείμενο, να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους τα στελέχη του ΣΥΦΑ Θεσ/νικης τα οποία εδώ και χρόνια υποκύπτουν στον εκβιασμό ορισμένων εταιρειών . Να είναι σίγουροι ότι φέτος θα δημιουργηθεί θέμα με τις επιστροφές των εμβολίων για αυτό καλό θα ήταν να ενημερώσουν από τώρα τις συγκεκριμένες εταιρείες και να τους δεσμεύσουν για την πιστή εφαρμογή του νόμου. Να πάρουν επιτέλους θέση υπέρ των φαρμακοποιών που στο κάτω εκπροσωπούν. Εκτός εάν διαφωνεί κανείς αλλά παρακαλώ να μας το αιτιολογήσει!

independent είπε...

Συμπληρώνω: Το να δεσμευθεί μία εταιρία εκ των προτέρων για την τήρηση του νόμιμου απέναντί μας είναι μία πράξη αβρότητας και ευπρέπειας από την πλευρά της και καλής πίστης από την πλευρά μας.
Παρόλ΄ αυτά, το Δίκαιο δεν προβλέπει την απαραίτητη τήρηση της παραπάνω διαδικασίας. Λειτουργεί de facto, ανεξάρτητα των προθέσεών τους και του τι συνομολογούν τα δύο μέρη μεταξύ τους (η έννοια του Αναγκαστικού Δικαίου στη Νομική).
Άρα, οπωσδήποτε πρέπει να δείξουμε ως φαρμακοποιοί τον πολιτισμό μας και να ενημερώσουμε ότι οι δεσμέύσεις πρέπει να τηρηθούν, αλλά σε περίπτωση που η ευγένειά μας εκληφθεί ως αδυναμία (πολύ σύνηθες, πιστέψτε με), διατηρούμε αναλλοίωτο το δικαίωμά μας να διεκδικήσουμε το δίκαιό μας και έχουμε τις ίδιες πιθανότητες να το κερδίσουμε (στο συγκεκριμένο ζήτημα οι πιθανότητες είναι εξ΄ ορισμού 100%). Αφήστε που έτσι θα φανούμε και "ωραίοι", καθώς "ιπποτικά" θα έχουμε προειδοποιήσει τον οποιοδήποτε για την αποφασιστικότητά μας.
Από τεχνικής άποψης, ακόμα και ένας μεμονωμένος φαρμακοποιός διατηρεί το δικαίωμα να στραφεί εναντίον εταιρίας (και οποιουδήποτε), ως έχων έννομο συμφέρον, άσχετα αν νιώθουμε καλύτερα να κάνουμε τις ενέργειές μας ομαδικά, που είναι και το σωστότερο από άποψης συνοχής του κλάδου.
Η ομαδικότητα όμως στη Νομοθεσία δεν είναι προαπαιτούμενο, και αυτή η γνώση βοηθά, αν κάποιος κρίνει ότι δεν εκπροσωπείται σωστά από τα Συλλογικά Όργανα σε κάποια θέματα, ή έχει δικιο σε κάτι αλλά δεν βρίσκει υποστηρικτές από τους συναδέλφους.
Δεν είναι ό,τι καλύτερο, αλλά είναι κάτι. Και όταν η Νομοθεσία είναι σαφής, από νομικής άποψης δεν χρειάζεσαι κανέναν άλλον για να διεκδικήσεις το δίκιο σου.
Πολύ μεγάλες εταιρίες, ακόμα και κυβερνήσεις, έχουν αναγκαστεί να υποταχθούν, δικαστικά και διοικητικά, στη θέληση μεμονωμένων πολιτών, σε πολλές περιπτώσεις σε όλον τον κόσμο, ακόμα και στην Ελλάδα.
Οπότε δεν μασάμε τίποτα.
Όταν ξέρουμε τα δικαιώματά μας εμείς είμαστε "καβάλα", και ας είναι απέναντί μας ο Θεός ο ίδιος.
Δείτε τι έγινε το καλοκαίρι με την Τράπεζα Πειραιώς. Μαζεύτηκε σαν δαρμένο σκυλάκι και επέστρεψε όλα τα 30άρια αβλεπί, αν ξέρει κανείς πώς να τους βάζει στη θέση τους.
Τελείωσε η εποχή που μας "έπαιρναν τον αέρα" με τη φήμη και το όνομά τους. Είμαστε έντιμοι αλλά και δεν "ψαρώνουμε". Και φυσικά προστρέχουμε ο ένας συνάδελφος τον άλλο ΠΑΝΤΑ όταν έχει δίκιο και θέλει βοήθεια. Αυτό λέγεται δύναμη.

independent είπε...

Και για να μην ξεχάσω, ποτέ τα πράγματα δεν φτάνουν στα άκρα όταν κάποιος βλέπει την αποφασιστικότητά μας. Κανείς δεν είναι τόσο αφελής να ρισκάρει μία ταπεινωτική ήττα σε περίπτωση που νιώσει ότι σε ένα ζήτημα με προδιαγεγραμμένο τέλος είμαστε αποφασισμένοι να τον φτάσουμε στα άκρα.
Ακριβώς γι΄ αυτό τα πράγματα πάντα λύνονται σε αρχικό στάδιο, αν το άλλο μέρος έχει μάθει να μας σέβεται και να μας φοβάται.
Οπότε, η γνώση των δικαιωμάτων μας είναι ΚΑΙ ξεκούραστη και ανέξοδη, πέραν της αποτελεσματικότητας.

OXYNOYS είπε...

ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ INDIPENDENT,H ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΣΥΦΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ !!! ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ ΧΑΛΙΟΥΝΤΑΙ.

independent είπε...

Πάντως, το σωστό είνι σωστό. Και ο ΣΥΦΑ, τυπικά, είναι ισομετοχικός-μονομετοχικός, κάτι σαν μικρός σύλλογος με αιρετή διοίκηση και δημοκρατικές διαδικασίες. Τουλάχιστον έτσι προβλέπεται. Δεν ξέρω αν αυτό εφαρμόζεται απόλυτα, αλλά αν όχι μπορεί να μην φταίει μόνο κάποια πιθανή κλίκα μέσα σε αυτόν, αλλά πολύ περισσότερο και πιθανή αδιαφορία των υπολοίπων απλών μελών. Αυτό είναι γενική διαπίστωση που ισχύει για όλα.
Εξ΄ ου και η λύση. Περισσότερη ενεργή ενασχόληση, άρα και έλεγχος. Είναι διαπιστωμένο ότι με τέτοια υπεύθυνη συμπεριφορά όλα δουλεύουν καλύτερα και μάλιστα, κάτι λιγότερο γνωστό, ακόμα και άνθρωποι που μας προκαλούν υποψίες αρχικά μπορεί να αλλάξουν τρόπους και να αποδειχθούν καλύτεροι απ΄ ότι φανταζόμαστε, κυρίως για λόγους πολιτικής επιβίωσης (η πίεση από το σώμα των μελών, όταν είναι γνωστική και αποφασιστική δεν έχει αντίδοτο και εξωθεί τους πάντες να προσαρμοστούν για να μην εξαφανιστούν). Αυτό είναι κανόνας.
Οπότε, η απόλυτη συνταγή βελτίωσης είναι: ενασχόληση και γνώση των θεμάτων σε βάθος - ενεργός συμμετοχή.
Και κάτι τελευταίο: για να υπάρχουν "πατερούληδες" με την κακή έννοια (χειραγώγηση σε περιβάλλον γενικευμένης άγνοιας και αδιαφορίας) αναγκαστικά πρέπει να συνυπάρχουν και "παιδάκια για κανάκεμα" (αδιάφοροι και ατομιστές συνάδελφοι που περιμένουν τα πάντα από τρίτους, άρα αυτός που θα προσφερθεί να "κάνει τη δουλειά" θα επιβάλλει σιγά-σιγά όρους συνύπαρξης ανάλογα με την εξάρτηση που του εκπέμπει αυτός που τον καλεί). Για να πατρωνάρουν κάποιους προϋποθέτει ότι τους αφήνουν, πρώτα να κάνουν απλά πράγματα αντ΄ αυτών και να βολευτούν στο μικροφαρμακειάκι τους και σιγά-σιγά (γλυκά σαν την ηρωίνη) να διευρύνεται η εξάρτηση.
Ο απαθής πολίτης γεννά ισχυρές κλίκες και πατρωνίες.
Ο ενεργός γεννά αποτελεσματικά και σύγχρονα δίκτυα εφηρμοσμένης και διαφανούς συνδιοίκησης και αυτό δεν σταματιέται παρά μόνον με εξόφθαλμη βία (δηλαδή πρακτικά με τίποτα πλέον). Δηλαδή δεν αποτυγχάνει ποτέ. Είναι απλό, αλλά είναι και στάση ζωής, άρα όχι απαραίτητα εύκολο. Αξίζει όμως χρυσάφι και προσφέρει οφελήματα απείρως περισσότερα από 100 συνταγές με EPREX μαζί. Εγκαθιδρύει status.