Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013

Γιατί η φαρμακευτική βιομηχανία δεν είναι πλέον το ίδιο καινοτόμος


Τα τελευταία τρία χρόνια, καμία φαρμακευτική εταιρία δεν εντάχθηκε στη λίστα των 50 πιο καινοτόμων επιχειρήσεων του Boston Consulting Group (BCG), η οποία προκύπτει από έρευνες που συμπεριλαμβάνουν περισσότερα από 1.500 στελέχη παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την Kim Wagner, μία από τους συντάκτες της σχετικής έκθεσης για το 2012, αιτία αποτελεί η κρίση εμπιστοσύνης που υφίσταται μεταξύ των εταιριών βιοτεχνολογίας. “Ο κλάδος της βιοφαρμακευτικής σε γενικές γραμμές έχει δεχθεί γερά χτυπήματα από τον Τύπο, γεγονός το οποίο δίνει την εντύπωση ότι κάτι κάνουν λάθος”, δήλωσε η ίδια. Συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες η βιομηχανία δεν παράγει εξίσου πολλά φάρμακα, με αποτέλεσμα τα στελέχη των επιχειρήσεων να θεωρούν ότι δεν είναι αρκετά καινοτόμα.
Παρατηρώντας άλλες βιομηχανίες καθώς και την ίδια τη βιοφαρμακευτική στη δεκαετία του 1970, οι δαπάνες της σήμερα είναι μεγαλύτερες σε έργα που δεν καταλήγουν στην παραγωγή blockbuster φαρμάκων. Η έκθεση αναφέρει ότι το 42% των στελεχών στον κλάδο της υγείας δήλωσαν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αποφυγή ρίσκου, ενώ στους υπόλοιπους τομείς το ποσοστό ανέρχεται στο 28%. Η αντίληψη αυτή γίνεται εμφανής από τη συρρίκνωση των προϋπολογισμών για την έρευνα και την ανάπτυξη (R&D).
Η Kim Wagner από την άλλη θεωρεί ότι οι μειώσεις των δαπανών στο R&D οφείλονται σε μια προσέγγιση “βιασύνης” που έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα της αυστηρής νομοθεσίας και της δυσκολίας της εύρεσης νέων θεραπειών, παρά στην έλλειψη επικέντρωσης στην καινοτομία.
Ένας τομέας ο οποίος ανήκει στη λίστα του BCG από το 2004 είναι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Wagner αναφέρει ότι έχει κυρίως να κάνει με το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ακούνε και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, ενώ συμβουλεύει τις βιοφαρμακευτικές να συνεχίσουν να εργάζονται στο επόμενο blockbuster.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της φαρμακευτικής εταιρίας Novartis, Joseph Jimenez, στο παρελθόν είχε δηλώσει ότι ο κλάδος "χρειάζεται να αυξήσει τις δαπάνες στην έρευνα και ανάπτυξη και να επενδύσει λιγότερα στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ". Ωστόσο, έχει ακόμη τονίσει ότι η εποχή των blockbuster φαρμάκων έχει περάσει και ότι η εταιρία σχεδιάζει να εστιάσει στην επανατοποθέτηση προϊόντων.
http://www.pmjournal.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: