Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Περισσότερες online αγορές αλλά με μικρότερα ποσά.


Αύξηση του αριθμού των Ελλήνων καταναλωτών που αγοράζουν μέσω του Διαδικτύου εντοπίζει τελευταία έρευνα της Focus Bari, παράλληλα, όμως, παρατηρείται μία μείωση του μέσου ποσού των online αγορών, πιθανότατα λόγω της οικονομικής κρίσης.

Οι χαμηλότερες τιμές των διαδικτυακών καταστημάτων είναι πάντως ο... βασικός λόγος που οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται προς το Internet για τις αγορές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Web ID που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 σε ένα δείγμα 6000 ατόμων, το 20% των καταναλωτών άνω των 18 ετών έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2011, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2010 ήταν στο 13% το αντίστοιχο ποσοστό.

Για τους online καταναλωτές, οι σημαντικότερες προϋποθέσεις/προσδοκίες σε σχέση με τα διαδικτυακά καταστήματα είναι οι καλές τιμές (68%), οι ξεκάθαροι όροι (54%), να είναι γνωστή εταιρεία (41%), η καλή εξυπηρέτηση μετά την αγορά του προϊόντος (38%) και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής (30%).

Η “υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων” παραμένει ο βασικότερος (αν και μειούμενος τα τελευταία χρόνια) προβληματισμό του κοινού σε σχέση με τις online αγορές. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν προβληματισμένοι έπεσε τον Δεκέμβριο του 2012 στο 53% από 61% τον Σεπτέμβριο του 2011, αλλά έχει αυξηθεί ελαφρά στο 12% από 11% εκείνοι που δηλώνουν προβληματισμό σε σχέση με τον “έλεγχο του προϊόντος” πριν την αγορά. Η εκτίμηση της Focus Bari είναι πως οι online καταναλωτές έχουν αρχίσει πλέον να εκπαιδεύονται και να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις.

Από την άλλη, η κατανάλωση είναι πιο περιορισμένη. Ο μέσος όρος αγορών στο 6μηνο ανά καταναλωτή παραμένει σταθερός στις 5 αγορές αλλά έχει μειωθεί το μέσο ποσό. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2010 ήταν στα 871 ευρώ, για να πέσει στα 608 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2011 και στα 532 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2012.

Η έρευνα δείχνει ακόμη ότι την τελευταία διετία οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αυξήσει τις αγορές μέσω Διαδικτύου όσον αφορά στα ρούχα, τα gadgets, τα βιβλία, τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ καθώς και τις κρατήσεις ξενοδοχείων και εστιατορίων. Από την άλλη έχουν μειωθεί οι αγορές ταξιδιωτικών εισιτηρίων, hardware, εισιτηρίων διασκέδασης, μουσικής και λογισμικού με την οικονομική κρίση να είναι πιθανότατα ο λόγος για την εξέλιξη αυτή.

 http://greece-salonika.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: